Friday, March 6, 2009

-PEMBULAK NA JUAK EH-

assalamualaikum all.....selamat hari Jumaat n selamat menunaikan solat sunat jemat kpd kaum Adam yg beragama Islam yg merdeka dan sudah baligh.. (yg blom baligh pun digalakkan..). ucapan ya sbnrnya ditulis memandangkan knek tok jak menunjukkan pkul 12.33. cdak dah ready2 n ada yg dah sampey pun kt mesjid...

hah...memandangkan hari tok hari Jemat, pagi tdik tyme nak g kelas, x semena-mena aku tiba2 teringat ngan sekolah menengah kesayangan ku... SMK PETRA JAYA, kuching, Sarawak... pahal tiba2 aku teringat oh?? sebab hari tok ari jemat...hokhokhok... sbb nya...I MISS SMK PJ..suasana hari Jumaat nya paling best... kenak ku pdh best?? 1st, skolah mpey kol 11.45 jak slalu mpey kol 2 ptg, 2nd, kelas x byk n 30 min jak...tp...hari jemat lah pling slalu aku ponteng sekolah, mun mak nanyak. padah lah x da blaja glak bah mak, kmk ada kelas Bi, Kimia ngan Est jak...tok dialog tyme form 5 lah... form 4 ku x ingt...mun x salah, lebey kurang juak lah...eh... form 4 jarang kit ku ponteng...ada certain2 hari jak ku ponteng...tp form 5 nak komplot lah mek org tok bercuti..geng2 mekorg cuti hari selasa @ isnin, rabu n jemat.. hari2 yg wajib salah seorang dari kump mekorg x kan turun...sbb hari2 tok x da kelas add met..bio ada,tp tyme form 5 cegu bibby beranak bah...so, nya cuti n xda glak cegu ganti...ilek jak lah mek org...bgus mek org x pyh trun oh...hohohohohoh...mun g skolah pun mek org molah iklan bergerak cgek skolah pj ya..mun x pun nyuroh dak jaki n ijan g upwell meli waffle or g kubah ria meli dak pau lah, apam balik lah..isk2...macam2 jak kelas mek org dolok...maka the best kelas ah..hahahaha... kenangan terindah ya......bestttt....rindu ngan keadaan ya..

eh..jauh da jak di krepak ku lok...tp...yalah part pling best lam idupku...igt gik time form 4 nenek ku ninggal... nang down glak2 lah tyme ya...3 bln pasya abuk (nenek laki) ku gik ninggal...mkin lah aku down...tp dak mbiak2 gila toklah molah aku happy blit...love u all.....tp...bila uncle ku ninggal lpasku form 5, mek org dah x da bersama lagik...smua dah g bljar jauh2...aku dah sunyik blit dah....sbb ya lah aku start pandey melayan Mirc n org2 dalam ya yg ada kedak...hurrmmm....susah mok padah.. bukan semua lah OK...Segelintir jak...

eh2....blit gik ngan cita asal...mun dolok2...time ku form 1 n 2..sekolah PJ gik msh ada Sekolah Petang...so, dptlah ilek2...kelas start aher bah..kol 2...hah...time tok lah...hari Jumaat merupakan hari pling x disuka oleh dak pengetua PJ, pk1, pkhem n cegu2 serta org2 di kwsn sekolah PJ ya..rasanya...org2 di Kuching nang tauk glak lah ngan nama sekolah PJ tok..mun jaik2 smua skolah mek org...waima dalam news kluar padah ada kes rogol kt sebuah sekolah di kwsn petrajaya...kompom urg akan madah camtok.."SEKOLAH PJ LAH YA..ney da lain.." nak pling kesian lah pengetua skolah mek org...hari2 jwb call..."CEGU, NEMBIAK SEKOLAH KTK TOK EH...PONTENG DI KWSN KMK ORG, NGISAP ROKOK, NGISAP GAM..MABOK.." sak jak badge di pakey mbiak ya skolah lain...isk2....eran da jak aku...sekolah pj tok nang nama nya jaik lah...isk2...kira urg dgr nama nembiak sekolah PJ, mesti urg pandang serong lah....hohoho...hurrmm...hari JUMAAT toklah tiap2 minggu..nang kompom lah...akan ada kes nembiak kelayie...kelayie ngan nembiak sekolah STAR, org luar masok kelayie ngan nembiak..beramok mbak parang. pkey helmet, key kayu...mcm2 lah....

ya time form 1, 2...bila dah skolah mek org full pagi...saye suke hari jumaat sbb CIKGU-CIKGU LELAKI AKAN MEMAKAI BAJU MELAYU LENGKAP BERSAMPIN DAN SONGKOK...xdalah smua cikgu.. 2 3 org lah...tp smart doew....lagik2 cikgu Awang Musadat...nang smart lah cikgu tok..baju telok belanga, topi n kain sabok 2 jari...mun urg mlaya kali alu madah nak g nikah...cdaknya bca nikah gik x sesmart mcm ya....sbb toklah aku teringt ngan sekolah ku pagi tdik...sbb di UITM tok nang susahlah nak nangar org makey baju Melayu complete...mun ada pun baju Melayu ngan seluar jeans...x smart alu jak...toklah nyuroh ku terkenang kuat glak ngan abgku...SAWENG...mun nya tok ngesep ngan baju telok belanga nya ya...adddoohhhh!!! kalah ustaz merik ceramah...mun dapat..aku nak carik lah laki nok pakey smart2 mcm tok...insyaAllah...aminn.... mun x pat pun, sroh juak nya msok kelas smart bersama Saweng...hekhek...

dalam panjang2 entry ku kali tok nak...sbb aku nulis tdik eh cgek jak...pasal bju melayu ya..hehe...suka molah pjg2...waima aku x pandey glak naip..kohkohkoh...al maklumlah..dolok time skolah...aku penah molah karangan 8 page panjangnya...nang abis lah pen aku...maka cegu mintak 2 page jak...apa segal ku kenak bulak kwn ku ya..aku x dtg sekolah bah, ku nanyak nya cegu mok brapa page, nya padah 4 page dpn blakang...maka jak 2 page depan blakang...adoohh..nang benar2 lah aku molah karangan ya...abis smua benda ku enjen ku...hahahaha...

errmm..cita sal kelas gik...ari selasa ya tek mek org test...ada lah juak ku nyawab soalan..x dalah kosong glak..cuma aku terlajak kata jak ngan sir pagi ya...sorry SIR MAT...kmk x sengaja...bila nya madah, time final polah lah benar2, time test ktkorg main2 pun x pa, mbak toyol pun bley...aku pun nanyak lah blit, bley mbak toyoL??? alu nya jwb gtok.."mun awak mok jumpa saya 4 sem, mbak lah toyol...saya sumpah awak"...adoohhh....aku main2 jak mula2 ya...camney tok oh?? xkan lah aku nak agknya alu madah...sir, kmk main2 jak riya...adddohh....ku dalam dilema ku...uwaaaaaaaaaaaaaaa....suka na jak aku tok carik pasal ngan urg eh...nakkah dah timbol balit kes aku kdak lpas2....sak ati na jak aku tok eh....kakya dirik pun nyesal...kompom ramey urg sak ati ngan aku oh??? huhu..i am who i am...

hari tok tek supposely ada kelas ngan en mat...tp tba2 nya cancel kelas, x tauk pahal...nak pling lawak lah nya call sarah, "Sarah Ainaa....tahniah...anda telah terpilih memasuki AF7"..hehe..lect mek org tok nang suka berguro tp nya kadang2 sinis lah... (^_^).. yg pling ku suka ngan lect tok, mun nya ngajar, byk gler unsur2 saspen diterap nya...wpon mek org just blajar camney nak calculate value dalam circuit or linear system...mcm2 jak di cerita nya...tgh2 nya bercerita ya nak, nya akan stop..alu nya madah gtok.."eh, byk na jak cita bebulak saya tok oh..ok2..sambong2" camya lah dialog slalunya....

disebabkan kelas mek org abis awal...kol 10 dah abis, mek org lepak lah kt kantin..n supposely, aku balit hari tok...tp esok ada aktiviti EES, aku terpaksa membatalkan jadual balit ke rumah ke n diposponed ke esk ptg...huhu..dahlah mak ada katering hari tok, esk n lusak...adddoohh...huhu....tyme lepak2 ya...terkeluar la cita ttg seorg insan tok....alu aku pun mendengar nya dgn aty yg panas membara...tp...aku nyesal lah juak...tiba2 aku pandey ngangkt dirik ndah tdik..maksud aku, aku bermegah tdik bah...aku dah panas glak bah...dah ku klakar ya bruk lah aku prasan yg aku dah terkelakar dgn kuat n ayat2 yg aku kuarkan adalah bertujuan untuk memgahkan dirik...huhu...aku nak msg lah Faris pdh sorry...huhu....jaik na jak aku tok oh..bak kata bapak ku..kau ya dahlah muka jaik, perangey jaik juak....hurrmmm x kesahlah..yg penting... i am who i am... and now im trying to change myself....

so, lpas tok..aku ada mission aku pun...aku mok mula menyiasat something yg bkan hal aku...n bak kata Irwan...miera busybody...x pa...just mok menambahkan drama lam idup aku tok bah...just k kenang2 kelak juga jd pedoman idupku.... aku tok pun bknnnya matang lagik..wpon rumah ku dkt ngan area matang jaya....

addddoohhh.....deconexion pandey limited or no connectivity indah...camney la aku nak post tok....huhu..simpan jaklah hoh...(^_^)

-SANJUNGILAH BUDAYA KITA SENDIRI.... DAN JAGALAH KEBANGGAAN KITA SUPAYA TAK LUPUT DEK ZAMAN-

*peribahasa pun aku dah lupak...gney nak nasihat org ya...huhu...

No comments:

Post a Comment

♥♥♥♥♥♥ thank you for your comment ♥♥♥♥♥♥

..Doa untuk mencari pasangan..