Sunday, March 1, 2009

-KLDC-



assalamualaikum....

nie nak tunjuk r ckit persembahan KLDC...
actually, aku pun x brapa nak tauk sal KLDC tok apa sbnrnya...bruk jak baca Utusan Malaysia tek...

"KLDC adakan konsert bersama Rihanna"

Walaupun konsert tersebut dah pun ditangguhkan akibat pergaduhan Rihanna dengan kekasihnya ia tidak mematahkan semangat semua ahli kumpulan Kuala Lumpur Drumline Corps (KLDC) untuk menyertai konsert tersebut.

KLDC memang satu nama yang agak asing bagi semua orang. Siapakah gerangan mereka yang bertuah sehinggakan diberikan kepercayaan untuk membuat persembahan tersebut?

Agak sukar untuk melihat persembahan-persembahan mereka ini melainkan jika ada pertandingan pancaragam.

Tapi KLDC ini bukanlah satu kumpulan pancaragam kerana peralatan muzik yang mereka gunakan lebih kepada drum sahaja.

Ia dibahagikan kepada snare drum, bass drum, quad toms, cymbals, percussions dan disc jockey

Menurut Presiden KLDC Raja Zainal Badri, dia memang gembira apabila kumpulan berkenaan terpilih untuk membuat persembahan pembukaan konsert Rihanna nanti.

Walaupun persembahan yang akan mereka lakukan itu bukanlah mengiringi sepenuhnya persembahan tersebut, tetapi dia tetap bersyukur kerana inilah peluang untuk KLDC mempamerkan bakat yang ada pada setiap ahli kumpulan.

“Sebenarnya kami hanya akan mengiringi persembahan penyanyi Arafah Edruce yang terpilih untuk membuat persembahan pembukaan. Selain mengiringi lagu-lagu yang akan dipersembahkan, kami juga diberi peluang untuk membuat persembahan sendiri pada konsert tersebut.

“Kami tidak kecewa apabila konsert ini ditangguhkan. Ini memberi ruang kepada KLDC untuk berlatih bagi memantapkan persembahan nanti,” ujar Presiden KLDC ini.

Mungkin ramai yang akan terkejut apabila dapat melihat wajah cantik Yasmin Hani dalam grup yang ditubuhkan sejak bulan Ogos tahun lalu. Jangan tak percaya Yasmin juga ada bakat terpendam dan bakal membuat persembahan itu nanti.

Menurut Raja Badri, KLDC terbahagi kepada 2 kumpulan yang terdiri daripada drum Geeks@KLDC yang akan bermain drum dan Colorguards@KLDC bertindak sebagai penari yang melatari persembahan.Kebanyakan ahli-ahli KLDC ini terdiri daripada mereka yang terlibat dalam bidang profesional seperti jurutera, arkitek dan pelajar.

“Sambutan yang kita terima setakat ini memang menggalakkan. Apa yang paling membanggakan ialah KLDC merupakan kumpulan pertama yang ditubuhkan seumpamanya di Asia dan perkembangannya juga mengkagumkan.

“Banyak perancangan yang telah kita aturkan untuk memperkasakan KLDC ini. Insya Allah pada tahun hadapan kita akan cuba masuk Kuala Lumpur World Marching Band untuk mencuba nasib.

“Selain membuat persembahan, kita juga telah merancang untuk menembusi pasaran negara jiran seperti Indonesia dan Singapura pada masa akan datang,” jelasnya ketika ditemui di Majlis Pra Tonton Persembahan KLDC di Victoria Institution baru-baru ini.

Raja Badri berkata, mereka yang berminat untuk menyaksikan persembahan KLDC boleh tang menyaksikan mereka melakukan persembahan di Kompleks Rakan Muda, Mont Kiara setiap hari Sabtu jam 3 hingga 6 petang. "

camya lah crita nya tek, alu lah aku tauk sal kumpulan tok....trus lah carik kat youtube... ada cgek gik video tok pun best juak tp yg x bestnya ada urg pandey terkinja2 indah dpn stage ya...malas ku nak ngambik.. sakit mata ku nanga cdak berpelok2....

in my opinion lah nak...benda2 mcm tok sbnrnya bagus... selain bagus tuk kesihatan..sbb main drumline tok pun pelu byk gerak... badan sihat, otak pun cergas... rasa2nya... main drumline tok bebas dari dadah or arak lah kali.. kali lah nak.. sbb mun dah nya mabuk or hang, ney lah nya nak nukuk dram.. ilang smua note nya.. formation nya gik... nakkah alu kenak pok palak nya k kayu drum mun salah step nya... di samping x membuang masa, sosial pun kira ok lah nak... xda lah over sosial glak, jarang juak bah nak dgr cdak drumline tok main lam pub kah kelab2 malam kah, disco2 kah... slalu main tepi2 jeraya n lam stadium jak... (^_^)
aku sbnrnya x lah tauk glak sal drumline tok, just suka dgr jak...ya pun dgr2 camya ajak...dengar n nangar... so, mun ktk org mok tauk lebey lanjut sal drumline tok, sila lah kontek saweng or eman... link ke blog cdak, ada di tepi ya... cdak tok lebih mengetahui.... sbb cdak tok bekas main pancaragam St. JOSEPH kuch... so, tanyak2 jak ngan cdak k....
-LOVE URSELF-

No comments:

Post a Comment

♥♥♥♥♥♥ thank you for your comment ♥♥♥♥♥♥

..Doa untuk mencari pasangan..