Monday, November 14, 2011

..What??? Monday already??..

assalamualaikum all..


hari ini hari isnin bersamaan 14.11.2011.. cepat sungguh masa berlalu, kita sudah sampai ke hujung tahun.. semoga tahun ini memberi 1001 makna dan kebahagiaan buat kita semua..

eh.. Isnin?? Monday?? Hari 1?? ohhh tidaaaakkk!!!!



ini bermakna, secara rasmi nya, cuti pertengahan semester selama seminggu sudah tamat.. dan hari ini bermula SPM.. Good Luck diucapkan buat adik-adik sekalian terutama our litle sis.. Azizah a.k.a Baby..

bercakap pasal SPM, tidak dapat dinafikan, bukan hanya pelajar saja yang terasa NEBES.. tetapi juga para ibu bapa.. anak dalam dewan berjuang, mak bapak di opis berpeloh-peloh jak rasa.. kotan mbak nebes, bingong dapat ndak kah anak jawap soalan.. jangan bingong, jangan riso.. InsyaAllah..dapat nya jawab.. dengan berkat doa mak bapak serta para guru, insyaAllah.. idea jawab exam akan dapat..



nasihat miera kepada ibu bapa dan adik-adik.. bila result dah kluar kelak, kalau bagus, ucapkan lah syukur dan berterima kasih lah pada ibu bapa dan guru, yang paling penting tahniah kepada diri anda sendiri. sekiranya tuah tidak menyebelahi anak, jangan lah pulak ibu bapa mengungkit setiap usaha yang telah mereka lakukan.. contoh: "lelah jak bapak merik kitak tusyen, beli buku.. smua ya buang duit jak kitak tok, sik juak ko dapat result bagus.. yalah kau leka gilak berinternet".. usahlah demikian, ini akan melunturkan lagi semangat mereka untuk berjaya di masa depan kelak. be a very supportive parents.. by telling them, fail in this stage doesn't means they can't be a good person.. they can be a very successful person if they struggle more for their life..

cewaaahh.. ada macam penceramah motivasi x? kahkahkahkah..

eh..lari dah cerita aku tek. maka ku nak cerita pasal cuti dah habis..

memandangkan hari ini hari isnin, dan sudah semestinya ramai yang Monday Blues.. saya juga ingin turut serta.. sangat bosan bila mengetahui hari ini hari Isnin..

Cuti dah habis.. tapi assigment, test semua lom siap.. + study untuk test yang melambak minggu ini pon langsung tak buat lagi.. uwaaaa~~ gila la kalau macam nie..

tapi, naper lecturer suke sangat bagi assignment waktu cuti?? biarkan lah kami sebagai student menikmati cuti yang diberikan. kami juga memerlukan rehat.. jauh dari buku dan pelajaran buat sementara.. dah lah hujung minggu kami turut dipenuhi dengan assignment, tutorial dan homework.. haissshhh... *atau hanya aku seorang merasakan sebegini?*

cuti 4 bulan lagi ku rasakan amat tidak mencukupi, inikan pula seminggu.. apa-apa pun.. kita memang perlu mengikut aturan yang telah disediakan..

so, b4 miera membebel dengan lebih lanjut, adalah lebih elok kiranya saya berhenti di sini.. adios amigos.. ^_^

No comments:

Post a Comment

♥♥♥♥♥♥ thank you for your comment ♥♥♥♥♥♥

..Doa untuk mencari pasangan..