Wednesday, May 26, 2010

..Siaran Langsung Terakhir dari Makmal Komputer 5.. Goodbye... :.

assalamualaikum all...


first skali.. kite layan lagu nie dulu k.. sambil dengar lagu sambil bace en3 ngarut nie best jgak..




hari nie merupakan hari kedua terakhir program 3P kitorang.. hari nie last kitorang masok kelas dari pukul 9 sampai kul 5..

besok last day, kitorang akan menduduki satu lagi test code 702 untuk melayakkan kitorang mendapat sijil ComptiaA+..



semalam pon kitorang dah test.. code 701.. Alhamdullillah... miera lulus test tue.. mudah-mudahan esok juga dipermudahkan.. amin...

terasa sedih jek... yerlah.. esok bukan setakat hari terakhir miera menyertai program ini..esok juga mungkin menjadi hari terakhir miera sebagai seorang pelajar UiTMCS.. insyaAllah...

dan mungkin juga menjadi hari terakhir miera bersama rakan-rakan same course.. yang dah bersama miera selama 3 tahun.. banyak suka duka dah di lalui bersama..


siyes sedih dah nie.. *control air mate dari jatuh..malu lah den kalau nangis nie.. budak2 laki banyak la plak dalam kelas nie.. *

miera berharap sangat2.. dengan adanya sijil kursus ini, peluang kerja tuk miera bertambah luas.. dan miera gak boleh aplikasi apa yang di ajar dalam kehidupan seharian miera..

mungkin jugak ade yang gelakkan miera, "orang lain dah berkurun taw pasal selok belok komputer, ko lak baru nak belajar.. Loser.. Noob.. " tapi.. nevermind.. at least i have effort to learn.. better late than never.. kan??

dan mudah2an gak, dengan adenyer pengetahuan ini, akan di lakukan untuk jalan yang elok.. bukannyer digunakan untuk menunjuk2 ker, memusnahkan orang lain ker.. menyalahgunakan ilmu yang dituntut..

hurrmm.. sungguh cepat mase berlalu.. rase cam baru semalam miera cakap yang miera akan menghadiri kursus 2 minggu lepas habis exam.. pejam celik pejam celik.. dah habis pon kursus..

dan masih jugak terbayang di mata, hari pertama mendaftar sebagai pelajar Diploma Kejuruteaan Elektrik (Elektronik) di UiTM Kota Samarahan ini..

mate bengkak lagi waktu tue.. tarikh mendaftar lak 7 hari lepas pemergian arwah uncle (Uceng).. baru nak pujuk mate, jangan menangis lagi.. dah kene berpisah dengan seluruh isi rumah..

walaupun tak lah jauh mane.. cume 45 minit perjalanan dari rumah ke UiTM.. memang terasa sangat2.. mungkin disebabkan tidak pernah berjauhan dengan family.. dan mungkin juga miera merupakan anak manja..

masih segar di ingatan.. arwah Bapak *tarik nafas panjang2.. tahan diri dari menangis..* hantar miera ke UiTM ini.. dengan bertongkat.. sebab waktu tue arwah baru lepas operation kaki bcoz of infection kat kaki dier + dier menghidap kencing manis..

walaupun bertongkat.. tetap gagah hantar anak dier yang sorang nie masok U..

*dah tak mampu tahan air mate dah*

miera ingat lagi..waktu tue.. miera masok hostel.. bilik miera tingat 2.. pastu.. jalan dari parking untuk tempat register pon jauh.. dier ikut miera sampai register jek.. pastu dier ngadu penat..

lepas miera masok bilik..hantar barang semua.. jumpe dier kat kantin.. macam biaselah.. dengan sifat pemurah dier tue.. dier belanje makan sape-sape yang dier kenal kat kantin tue..

I really2 miss him...

beberapa hari lepas miera termimpi dier..dier panggil miera...

"A..ctok lok.. tolong beli Ayam Masak Merah k bapak.. dabel ah.."

dalam mimpi tue.. dier temgah duduk ngan member dier kat kedai makan.. miera renung jek muka dier..muke cam biase miera tengok.. bersih..segar....

*aduhh.. dah basah habis tisu nie...*

ok2.. kite kembali pada topik asal..

dah hujung2 nie.. baru la rase seronok ckit.. miera akui lah.. miera kadang-kadang tak selesa gak lah kat cni.. sebab mule-mule dulu.. budak2 laki nie tak nak layan miera sangat.. kebelakangan ini jek baru ok..

bukan ler nak mengatal *cikit ade lah..hohohoho* tapi memang siyes.. miera kurang selesa bergaul dengan perempuan.. lagi selesa bergaul dengan laki.. naper eh??? entahlah.. mungkin persekitaran miera dari kecik macam tue kot..

tapi.. sebetolnyer.. miera tak reti berkawan pon.. huahuahuahuahua... anti-social ckit.. ngeeee~~~

dah lah.. melalut2 dah cite nie,, aku sendiri dah naik bosan nak taip...

di kesempatan ini.. miera ingin mengucapkan ribuan dan jutaan (K + M= ??) kepada semua rakan-rakan miera yang sangat2 menjaga miera sewaktu program 3P nie dijalankan.. temankan miera makan.. sediakan payung dan sudi memayungkan miera ketika hujan hari tue.. terima kasih banyak-banyak...

special thankz jugak kepada mereka2 yang terlibat dalam memberi semangat dan sudi mem"back-up" miera sewaktu kes palat-memalat hari itu.. thanx guyzz... lebiu.. ^_^

seribu kemaafan ku pohon kepada semua rakan2 yang pernah ku kenali sewaktu menuntut ilmu di UiTM Kota Samarahan ini.. mohon di halalkan segala yang pernah kita kongsikan bersama.. mohon dihalalkan segala ilmu yang pernah miera belajar dari korang semua.. halalkan jugak hutangku..

dan sekali lagi.. TERIMA KASIH UNTUK SEGALA-GALANYA... jasa anda semua tidak akan dapat miera balas.. hanya mampu miera bermohon kepada Allah untuk membalas jasa2 anda.. semoga kita sama-sama beroleh kejayaan di hari kelak.. amin...

sedeh la plak rasenyer.. updet blog kali terkahir menggunakan PC dan internet UiTM nie.. walaupon selalu ku maki hamun wireless UiTM.. tetap gak dia menjadi pilihan ku untuk mengetahui keadaan dunia... thankx UiTM.. ^_^


oh ya..trainer 3P kitorang belanje kitorang makan KFC sabtu lepas.. kitorang bayar 5 henget sorang jek.. yang lebih tue dier yang payung.. kitorang dapat snack plate sorang satu.. tq SIR PATRICK ANAK ANJAN.. (extra ucapan: Selamat Hari Gawai..Gayu Guru Gerai Nyamai wat sir..)

-trainer kitorang... Sir Patrick-

last but not least to all my fren..



nota ngegade:
  • ade orang tue cakap miera hipokrit.. ini bukannyer kali pertama dier cakap macam tue.. dah banyak kali dah.. so, i think.. maybe he is so true.. -_-
  • hari jumaat nie makan hol ke 3 arwah Uceng.. Al-fatihah...
  • wish me luck for my test esok... tq..
thankx to: pakcik google.. yang membantu ku mencari gambar...

1 comment:

♥♥♥♥♥♥ thank you for your comment ♥♥♥♥♥♥

..Doa untuk mencari pasangan..