Wednesday, May 19, 2010

.:Siaran Langsung dari Makmal Komputer 5.. Apa itu PALAT:.

assalamualaikum all.. selamat pagi.. dan salam satu Malaysia... semoga hari ini membawa seribu makna bagi anda...

AMARAN KERAS: ENTRI INI MENGANDUNGI PERKATAAN YANG "EKSTREM"... SILA KERING KAN ATY ANDA KALAU ANDA SEORANG YANG SENSITIF DAN TIDAK SUKA PERKATAAN2 YANG TIDAK ELOK.. ATAU OPTION LAIN.. SILE CLICK "X" DI BROWSER ANDA.. TERIMA KASIH..

Bertemu kembali kita dalam amiera25.blogspot.com.. hari ini masih lagi membuat siaran langsung dari Makmal Komputer 5.. tapi.. laporan adalah something yang tiada kene mengena dengan ini kursus.. harap maklum..

memandangkan trainer belum lagi meng"start"kan kelas.. meh ler kite wat story telling ckit..

Sebelum itu.. let me ask u.. ade ker dalam bahasa malaysia standard perktaan PALAT??? 

 -poster KAMI.. buruk sungguh edit.. hahahahaha...-

dalam poster kami the movie.. tagline filem ini is Hidup Ini Memang PALAT Tapi Esok Masih Ada...

tak taw la plak kan.. klu ini just bahasa pasar.. i means word yg digunakan utk percakapan harian jek..dan bagi interpretasi miera lak.. tagline KAMI itu membawa maksud Hidup Ini Memang Tidak Adil..tapi esok tetap ade dan kite kene terus mengharungi hidup walaupun ianya tidak adil.. menurut pemahaman miera lah kan...

eh.. berjela lak mukadimah..

klu dalam Bahasa Sarawak.. PALAT ini membawa maksud di khianati.. atau dalam konteks persahabatan mahupun relationship.. PALAT ini membawa maksud ditikam dari belakang.. atau bak kate org2 tua.. Back Stabber la maksudnyer..

-amaran keras: kePALATan berlaku di mana2 saja-

perkataan PALAT nie miera dah dengar dari kecik lagi.. selain dari perkataan2 lain yang berunsur kelucahan atau lebih tepat lagi.. makian.. org2 tua selalu sebut.. TA*K PALAT... yang nie ai tak taw membawa maksud ape.. mungkin dah busan kut sebut perkataan KIM*K atau C*L**A dan perkataan2 yang seangkatan dengannya..

dipendekkan cerita.. PALAT ini adalah satu perkara yang tidak baik..rasenyer tak der sape pon rase mengkhianati dan dikhianati adalah satu perkara yang baik... walaupun mungkin si peMALAT ini merasakan dia hebat melakukan kePALATan..

bagi yang diPALAT??? rase macam jatuh dari tingkat 30 bangunan... yerlah kan.. kite dah bagi kepercayaan.. kite cite semua permasalahan.. kite berkongsi pelbagai perkara.. last2 kite dikhianati.. rahsia kite yang kite simpan selama ini elok2.. boleh diketahui umum macam tue jek...

errkk.. macam bosan la plak cite nie..

naper eh aku post entri pasal PALAT nie???

sebab lately.. perkataan yang banyak hadir dalam hidup miera is PALAT..

kePALATan berlaku sana sini dalam hidup miera sekarang.. ade yang PALAT dengan member, ade yang PALAT dengan orang ramai... ade yang PALAT ngan family.. haisshh.. macam2 lah..

 -translation: Pemalat sebenar dimotivasikan oleh kepentingan diri sendiri-

ape2 pon.. miera doakan semoga si peMALAT ini sedar kesilapan diri.. orang dah bagi kepercayaan kat anda tue.. jagelah betol2 kepercayaan itu.. dan tolonglah fikirkan tentang orang yang anda PALATi itu..

sekarang nie miera sendiri berhadapan dengan insiden PALAT-MEMALAT ini.. tapi.. ai kene cool.. klu ai melatah.. tak akan setel nyer masalah.. so, klu anda berhadapan dengan situasion PALAT MEMALAT ini.. jangan lah terlalu cepat melatah..

dan.. pastikan apa saja yang anda buat, ape yang anda cakap, di buat dan diucapkan di hadapan orang yang betul2 anda percayai..

bagi yang mendengar cerite lak.. wat analisa yang lengkap.. dengar betol2 cerita yang disampaikan.. fahami btol2 ayat yang di ucapkan supaya anda dapat menyebarkan maklumat dengan tepat.. dan ceritakanlah pada orang lain dengan LENGKAP.. jangan hanya menceritakan part2 tertentu sahaja.. dan jangan jugak menyebarkan cerita kalau anda sendiri tidak pasti..

oh lagi satu...jangan terima bulat2 cerita @ gosip yang anda dengar dari mulut orang.. unless orang yang menceritakan itu adalah objek itu sendiri.. dan sile jangan menilai dari sebelah pihak jek.. dengar dulu penjelasan dari pihak sane.. then baru kite wat conclusion..

PERINGATAN: CERITA YANG DI BAWA DARI MULUT KE MULUT AKAN MENJADI SAMPAH KERANA TERLALU BANYAK IKLAN DAN ANASIR2 LUAR YANG TERMUAT DALAM CERITA TERSEBUT.. cite asal adalah A.. bile dah diceritakan dari mulut ke mulut jadilah ABC12abDEhik45GmnyH67IzJKL8.. so, nilai lah sebaik-baiknya semua cerita yang anda dengar sebelum menjatuhkan hukuman..

nota saje2:
  • i can guess who r u.. because i know and i remember to whom i speak this thing... but never mind.. i forgive u.. because we never know what r waiting for us tomorrow.. mungkin ajal kite sampai besok.. tak sempat nak mintak maaf.. or mungkin gak besok2 ko jadi laki aku ker, jadi adik ipar aku ker, jadi salah seorang family aku ker.. or jadi bos aku ker kan.. we never know..
  • thanx to U.. because give me a chance to explain what actually had happened and what had i said.. i respect u because u take action base on ur mind not based on ur emotion.. thanx once again.. 
nota ngade2:
  • jangan cabar aku untuk buat kePALATan yang besar.. ko tak kenal lagi sape aku..
    akulah....
   


          superhuman..manusia normal yang mempunyai tahap kesabaran yang rendah.. namun akan ku perutuhkan tahap kesabaran ku..
  • im trying to be a better person.. so, please help me.. tegur lah aku kalau aku ade wat salah.. marahlah aku andai aku menyakiti mu.. makilah aku andai aku telah mengaibkan mu... but, please.. come to me as a human.. not a monster..

2 comments:

  1. fuyoyhhh...palat..?
    and yewp, it happens everyday..believe that..? haha..itu lah hidup, susah nak jumpa org yg leh dpercayai..hari tok kita bait ngn nya, esok nya wat TAIK ngn kita..memang benda ya knak deal hari2..huhu

    -org yg pernah kenak-
    chow..!

    ReplyDelete
  2. huahuahua.. best oh kenak palat.. muakakakakaka

    ReplyDelete

♥♥♥♥♥♥ thank you for your comment ♥♥♥♥♥♥

..Doa untuk mencari pasangan..