Sunday, September 20, 2009

.::SEHARI RAYA::.

assalamualaikum all..

1st of all.. miera nak ucapkan "SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN" kepada semua family, rakan2 serta anda yg sedang membaca en3 ini.. andai ada tersilap kata, terkasar bahasa, tersasar tatabahasa, terpukul di bdn, terguris di hati.. dan andai kata setiap huruf serta perkataan yg diluahkan pernah menyakiti hati.. seribu kemaafan ku pohon... 0-0 k.. ^_^


Aidilfitri 2009 memberi seribu satu ujian kepada kami sekeluarga.. mun tiap2 taun.. kmkorg toklah paling riuh pagi raya.. lain kata nya kelam kabut nyedia barang makan, lain kata nya riuh mintak ato sabok, berkelayie sapa nak nuang aek, nak mukak aek mun mekorg makey aek belon lam botol kaca ya, nak nganta aek, nak berbasoh, nak ngiris kueh, nak ngisik biskut, nak ngisik angpau.. smua nak di kelayie nya... almaklumlah.. tubuh ramey nak...macam2 jak karenah..

lpas berkelayie smua ya..mekorg bertangis gik.. mintak ampun n maaf dari mak bapak.. lpas ya..riuh rendah bergambar..

tp...

suasana ya xda di rasa glak taun tok.. since bapak ku x sht... nya dah ok ckit..dah dpt angkat.. cuma xpat lamak.. lamak ckit jak mesti nya berbual pasya muntah... n knek tok nya seduk jak2.. kjap2 seduk.. kesian nanganya.. kadang2 sendat napas nya... huhu...

tdik.. mekorg sempat bersalam, berjarah cium palak tut mak bapak jak.. pasya bapak trus tdo balit.. nya penin.. xda mekorg riuh2 taun tok..

n pg tdik.. mak mbak palak nangis.. nya madah.. "mun bapak ko nyaman nyawa, pg tdik subuh dah nya pegi suro... takbir lok di suro..." camya lah bapak ku.. pulang nya dr suro alu nya ngaro mekorg di rumah.. smua di suroh nya bgn knek2.. habis la ktk urg.. smua kenak krepak... pg tok.. kmkorg xda kelam kabut.. mak pun x mok ambik byk glak tempahan masak.. masak k wa ah jak...

bapak pdh tdik.. "ktkurg dah pakey baju kacak2.. berjalan jak cnun.. tinggal jak bapak ngan mak di rumah.. agak nek on di kmpung"

mun maok, xda maslah.. tp, xlah kau kempang aty nak ninggal nya 2 di rumah giya ajak.. xpa lah.. tunggu jak nya bait lok.. nyelepat berjalan umah urg2 tua jak.. kejap pun x pa.. n mun aku.. slagik bapak ku x sht.. slagik ya lah aty ku bingong.. cney2 pun aku pegi..waima pegi kedey pun aku mesti itok ngan bapak ku..

yes.. aku nang x nunjuk... mun adik bradik ku mca tok mesti mdh camtok lam aty.. "eksen..sak jak x mok nunggu bapak" aku bkn apa.. nang aku x mcm dak lain...dudok sblh bapak.. nengan nya.. aku cuma x sanggup.. aku tok sensitif.. mun aku nanga bapak ku.. aku takut ku nangis.. xkan lah aku nak nunjok dpn bapak ku muka sedey aku...

sedaya upaya aku nak mengepykan muka ku.. berguro ngan dak kazen2 ku rah sblh umah ya.. tp x sampey 5 min.. mesti ku itok balit ngan bapak ku.. huhu...

so.. hari tok.. mek org xda polah pa2.. makan lpas ya karaoke.. then makan gik.. pasya nanga tv.. pasya makan gik..karaoke.. then nanga DVD upin ipin geng: pengembaraan.. giya lah bunyi tajuk crita ya... n now.. aku rah bilit ku.. nenga2 juak urg main bunga api.. xpat juak nak ngibor atyku.. kesian n jaik aty ku nanga bapak ku giya...

so.. selagik bapak ku x sht.. agk sukar bagi aku nak kuar rumah.. bkn sbb aku kenak jaga bapak ku sorang2.. aku x kempang nak ninggal nya lamak2... kesian nya... n kepada sapa2 nak dtg umah.. sila lah.. di jemput dtg...

"YA ALLAH YA TUHANKU.. KAU SEMBUHKAN LAH PENYAKIT BAPAK KU.. KAU KEMBALI KAN LAH PENYAKIT INI KEPADA TUAN NYA ANDAI INI ADALAH PERMAINAN DUNIAWI.. ANDAI INI SATU DUGAAN DARIMU.. KAU TABAHKAN LAH KAMI..KAU PERKUATKANLAH IMAN KAMI UNTUK TERUS BERJUANG MENEMPUH DUGAAN MU INI...YA ALLAH YA TUHANKU.. HANYA PADAMU KAMI BERMOHON.. KAU KEMBALIKANLAH KESIHATAN BAPAK KU SEPERTI SEDIA KALA... YA ALLAH... amin..."

No comments:

Post a Comment

♥♥♥♥♥♥ thank you for your comment ♥♥♥♥♥♥

..Doa untuk mencari pasangan..