Monday, September 21, 2009

..::EN3 KE-100::..

assalamualaikum all...

weee~~~ dah mencecah 100 igek en3 ku.. mesti dah boring hoh blog tok.. x kesah lah...janji ku ada tempat nak nulis n meluahkan segala rasa hati n pandangan ku.. yalah sbb musabab nya aku mukak blog dolok..

if sape2 ikut blog nie dr awal.. mesti pening punyer.. sbb bahase campur2.. dah mcm ABC dah.. mule2 bm..pastu swak then english.. bhse cine jek lom di blaja lagi...tp.. smua itu depend on my mood lah..kadang2 nak gak wasenyer tulis fully in b. swak.. tp bile tgok follower..mostly org semenanjung.. so, kesian lak klu dorang bace mati kutu gamak nye.. isk2... so, spesel en3 yg ke-100.. aku nak letak subtitle.. hehehe...

nak crita apa hoh??? crita sal apa polah ku aritok jaklah.. pagi tdik bgn.. mak gerak.. "a..bgun gik kau siya... mbak baju ko g umah wa nun.. berkemas umah nun jak kau.. xda urg nolong di umah wa ya.. kesian wa nor ko eh.." malas ku nak angkat.. aku tdo kol 4 pg tdik.. hikhik...
nak crita ape eh? cite sal ape aku wat hari nie jeklah... pg2..bgn.. mak kejutkan "a..bangun lah..g bawak baju ko pegi umah wa(panggilan tuk pak long lam bhs swak)..xder org tolong kt umah tue...kesian kat wa nor" tp aku x angkt pon..sbb tdo lewat.. pkul 4 baru tdo...

bgn nak mandik nanga bapak dah ada di ats.. since nya sakit tok.. nya nang diam di dbah jak.. kesian bah mun nya di ats.. ssh nya nak nunggah2 urg.. mun nya di dbah.. mekorg dpt molah kerja sambil nangga2 nya...
baru jek nak bgn mandi.. tgok2.. bapak dah ada kt ats.. since dier sakit..dier dok kt tingkat bawah jek.. kesian gak tgok dier klu dier kt tingkat ats..ssh dier nak panggil2 ktorg.. n if dier kt bwh.. ktorg ley wat kije sambil2 tgok2 kan dier..

kaki nya msh sejok.. cam Alyaa slalu.. sejok kaki tgn.. seduk dah kurang... muntah masih gik... makan muntah.. minum muntah.. angkat dr katil muntah.. huhu.. kesian hoh ngan bapak ku...
kaki bapakku masih sejuk.. sejuk kaki tgn..sedu pon dah kurang..muntah2 jek masih.. makan muntah..minum muntah..bgn dr katil muntah....huhu..kesian kan kt bapakku??

lpas ku mandik.. abg ku nyerao dr dbah.. "yot!! ikan ko mati.. 2 2 ekok nya mati" aku piker abg ku slh tangga.. mun x nya nak ngaco ku ajak.. apa ku bgn aher...
lpas mandi.. abg miera panggil dr bawah.."yot..ikan ko mati.. 2 2 ekor mati" miera ingtkan abg miera salah tgok or just saje suke2 nak kacau sbb miera bgn lewat

turun ku dbah.. benar2 ikan ya mati2.. 2 2 ekok nya mati.. dahlah ya bkn ikan aku.. ya ikan kawan ku.. nya balit semenanjung.. x kan la nya nak ngembak nak ikan ya... n x kan lah nya nak ninggal rah hostel ya giya ajak.. nankkah kesian ikan ya x mkn... so, aku mbak la ikan ya pulang..
sekali.. btol2 2 2 ikan tue dah mati.. dah la ikan membe..dier blik kampung..so..xkan la dier nak bawak ikan2 tue smua.. nak tinggalkankan kt hostel pon lg la satu hal.. kang kesian dier x makan..

aku pun pelek juak.. apahal la ikan ya mati.. mkn cukup.. aku ekt smua kata kawan ku...ganti aek nya... berik klorin 2 titit.. smua ko polah ku.. ya juak ikan ya.. seram alu ku nanga.. mun mati giya ajk..x juak hal.. tok pandey berdarah indah... NGUTIK!!!
pelek btol ikan tue taw.. naper la dier ley mati ek? bagi mkn ckp..aku wat jek ape tuan dier swoh buat.. tukar kan air..bubh dier nyer ubt.. smua bende aku wat..dah la ikan tue menyeramkan..klu mati mcm tue jek..x per la gak.. nie mati..siap kuar darah lagi tue...MENYERAMKAN!!!

hari tok tek.. xda polah pa2 pun.. ilek2 jak di umah.. dah la bgn aher.. pasya.gurin gik ngan bapak.. nanga mak ngurut bapak.. kak ya tdo.... then bgn tdo... bapak 2 mak ngalo ku dr umah.. nyuroh ku g umah wa.. pegi jaklah.. sak jak terkapak2 di umah ya.. x tauk apa nak di polah...
hari nie.. miera x wat ape pon.. lepak2 jek kt umah.. bgon pon lewat...pastue..baring ngan bapak...pas tue tido..bgn jek dr tdo.. mak n bapak ku halau aku dr umah... jeng..jeng..jeng...dorang swoh g umah wa..pegi jeklah...

sib bait erol duak kak ina dtg lpas ya.. baruk la aku ada teman.. kejap jak g umah ya.. kak ya balit..
seb bek abg aku n kak ina sampai lpas tue.. ade gak membe aku kt sane.. kjap jek pon aku g umah tue.. lpas tue chow..

ya jaklah di polah ku di hari raya ke-2 tok...
tue jeklah yg miera wat di hari raya ke-2 nie

oklah.. aku chow lok.. nak ngupak bawang... mak ku madah esk nak molah open house... daaaa

ups2... setelah kembali dan membuat semula perbincangan... kami mem"postponed" kan open house kmkorg esk... bapak x sht.. ney la kempang aty ko nak nandah bapak sorang2.. mun dah open house mestilah gago.. ney lah pian nak jaga nya...
ups...setelah membuat kembali segala perbincangan..open house kami pd besok hari akan ditunda..sehingga bapak ku benar2 sihat...

-MY FAMILY IS EVERYTHING TO ME~

No comments:

Post a Comment

♥♥♥♥♥♥ thank you for your comment ♥♥♥♥♥♥

..Doa untuk mencari pasangan..