Saturday, May 9, 2009

.:e-mart, The Curve n Steam-Boat:.

assalamualaikum all...

as the title, nak cita coretan hidupku hari tok...

pagi.. kol 9, Harris nait ats sambil nulak pintu... alu madah.. "A-a, kmk nak mandik aik buih, bgn gik ktk.. " trus la aku bgn lalu mandik sblom trun ke debah...

mcm biasa lah... rutin harian ku since cuti tok... jaga Arrisa, berbasoh lpas ya aku bersesah brg kak ku UiTM riya.. byk woooo~~~ satu beg bsr... jgn main2...

lpas ya, tyme Alyaa plng skolah ya, Anty pun madah, "A, kita g e-mart juh.. e-mart bkak ari tok.. " aku pun, ok.. no hal...juhlah... trus la berkemas...

pkol 2 15 bruk la mek 2 bertulak dr rumah.. Alyaa x ekt sbb nya flu.. nya tinggal ngan Mizah rah rumah.. mek 2 Anty jak jalan...

sampey jak rah matang ya.. eerrmmm.. x ramey glak la urg.. boley2 la... msok rah e-mart ya.. ok lah... not bad juak tmpt ya.. cuma x da aircond jak kt stall2 n kedey2 rah luar... lam e-mart supermarket ya nang sejok mejok la...

bsr la tempat ya... mcm kt Melaka jak ku nanga konsep nya... tp kt Melaka, food court nya bsr.. siya, sejemput alu jak food court nya.. xtauk lah aku apa nak jadi ngan e-mart ya klak...

kt e-mart tdik, sempat juak la aku ngepaw Anty meli klip rambut.. rambut ai dah panjang oii.. dah dpt k kelip... ya lah bergasak glak mintak ciya Anty... baruk pandey nak carik kelip.. slalu nakkah rambut ai tok pendek.. mun dah rambut spike, ney la gaya nak berkelip?? mukekekekeke.... byk la juak kelip oleh ku ngepaw tdik.. berbagi la aku ngan Alyaa.. yg penting aku ada 2 igek kelip kaler PURPLE... itu lebey penting ok... hokhok...

lpas ya msok la rah supermarlet e-mart ya.. ok lah.. bsr.. brng pun byk.. tp aku lebey prefer boulevard hypermarket.. lgik byk choice rah siya... rah e-mart tdik, bwng seringgit jak sekilo.. pa gik org,, bergasak berbeli.. lupak dirik nya ngular... mukekekeke... mintak2 lah sik oh.. nang ngambik cuti nak pegi siya....

lpas ngerayo lam supermarket tp x bli apa2... anty pun mbak lah mkn... nak bli brg siya pun ssh sbb urg byk bah.. tp, bg aku x kesah lah pun.. sbb counter siya byk.. byk glak2... pnjng bah.. siap 2 igek 4 1 line lagik ya.. so x da lah nak di binggong nak...aik siya agk mhl la.. x nyaman la glak cerik ku... aku mkn pizza n spageti.. bkn pizza hut ok.. pizza ria... mun dolok, sapa makan pizza ria dah kira up dah.. mun mkn pizza hut lagik la aku rasa kaya glak2... tyme aku kecik2 dolok lah... tp knek tok, alhamdulillah... smua aku dah rasa...

lpas mkn ya... Anty mintak teman g Curve, nguntin rambut... kacak juak Curve ya...kaler merah... design dalam ya kacak.. aku suka.. lpas ya towel2 nya smua kaler Purple.. ya gik yg pling penting.. hahaha.. aku ska nanga Curve tok sbb toklah pestyme aku nanga kedey urg melayu yg grand mcm tok.. kalah bah Rihga ya.. dah jak cina Rihga ya ranjak.. geram aku... mahal gik ya...

tp Curve tok ok lah.. x nyesal ku ngekot anty guntin rambut tdik.. yupss.. agk mahal.. tp ngan keadaan tmpt yg agk ekslusif, layanan tauke nya yg ramah.. so, berbaloi la.. Anty madah nya guntin rambut n molah treatment ya nang rutit juak...teliti la kiranya org rah siya...

mun mok tauk cney Curve tok.. nya terletak kt ats HPA kt area gita tok... blakang umah aku jak sbnrnya.. mun dolok, kedey dibah nya Zan's apa tah.. knek tok Restoran Seribu Dinar or lebey di kenali ngan kedey Kakak Satok...mun mok tauk lebey lanjut.. boley la nanga review tok... sila la klik kt review....

lpas g Curve ya... blit la umah.. lpas ya.. mlm ckit, Alem mbak kuar lagik.. rugi x mok oii... aku on jak...

Alem mbak mkn steam-boat (btol ka ejaan?? aku men bantey jak tok) rah Riverside... b4 g makan ya, Alem nak g bli rokok lok.. dah parking kt Parkson tek nak... nya singgah bli rokok, aku lalu la jengguk rah dbah ya.. ada promotion.. baju forest 10 inggit.. Anty sroh ku bli cgek.. nya madah baju aku pakey baju x bgus..aok jak lah.. beli jak lah.. tukar bju rah Riverside la aku tek.. bli baju kaler Ijo.. sbb aku pakey tudung kaler Ijo, x lah aku nak meli baju coklet.. pelek jak la upa nya oh.. hokhok...

dah sampey ya.. apa gik.. bergasak mkn jak lah... mcm2 di mkn ku.. smua la benda ats meja ya di mkn ku.. slagik namanya brg mkn.. Alyaa apa gik.. nang aik nya lah... suka nya nak nunok2 dak undang, ikan, sosej, ketam.. smua lah mun dpt nak di tunok nya... sbb nya ska main planta ya...

tukang mkn nya?? aku lah.. nya x da la mkn kuat glak...suka nak main2 jak nya ya.. terpaksa la aku ngabis smua.. nok dalam sup ya pun aku juak kenak ngabis... adddooyyaaaiiiyyy...

nang kenyang glak2 la.. rasa cam x mampu gik ku nak berjalan mbak perut ku kenyang glak.. sib bait la aku tkr seluar tdik.. hahahahaha....

ruggii wooo~~ mun x makan... mun nak nunggu duit ku dirik.. bila lah??? makan rah hotel ya bah.. free gik ya.. ada org spons... mun x slah.. dlm poster ya nya madah.. RM40++ per person mun nembiak kecik half price...

mun x slah aku lah nak.. steam-boat tok nang dari zaman menseya marek dah ada dah.. tyme aku skolah rendah dolok.. Wa ngan Wa Nor ada ngembak aku mkn ctok... tyme ya aku mkn free tp aik kenak order lah... tp knek tok, aik pun disediakan...

dolok, tyme aku kecik2 wa slalu mbak aku mkn rah hotel... smua pelosok2 hotel dah penah di rasa aku.. sbb ya lah kali knek tok nya suka molah besdey anak nya di hotel2... jgn x merasa bah kata urg.. kelak di tanyak malaikat kata urg tua2....

huhu..tba2 indah ku teringat ngan Damai.. lamak eh x gi Damai... nak main rah pantey... lpas ya mandik rah pool nya... mun dolok2 mek org adik bradik suka bertarit seluar dalam pool ya... nang kiak kaong lah.. tp, knek tok.. camney la nak molah giya lagik.. nok smua dah bsr pnjg.. kedak mak gajah dah...x kan lah nak mukak olah giya lagik.. tp mun dah palak aku tok dtg x btol.. mok juak ku nyakat dak kecik2 tok giya.. sak cdak kiak kaong lam pool... hahahahaha...

~APA BEZA JIWANG N ROMANTIK???~

No comments:

Post a Comment

♥♥♥♥♥♥ thank you for your comment ♥♥♥♥♥♥

..Doa untuk mencari pasangan..