Sunday, February 15, 2009

-hati yang luka-



assalamualaikum sekali lagik....
entry nie nak pkai bhse swak la plak, sbb teringin lak nak pkai bhse swak slpas meninjau blog2 abg2 ku....
mula2 nak berik info lah pasal lagu atas nun...betharia sonata-hati yang luka...tdik baca lah blog saweng, nya madah cdak nya di opis dah suka dgr lagu ya especially part urg laki ya....kmk org di rumah tok nang smua lah dah gila ngan lagu tok...dari nok kecik sampey lah nak tua....tiap2 minggu jak karoeke lagu tok.....(iboh jeles weng..)..sampey time besdey danish pun mek org karoeke ramey2 lagu tok....n part pling mek org suka is "uwwwwooooo....uwwwooo...." ya jaklah....hahahahaha.....

errmm..pa gik mok cita oh??? hah!!! toklah pestime aku nulis 2 entry dalam masa sehari...slalu cgek jak sehari....hahahaha...saja jak...takut klak kt uitm x pat on9...

ok2...cita sal uitm...dalam masa seminggu tok nang gila lah kat UiTM Swak tok..nang ndak alah2 x da aik...mula2 blok 1 jak x da aik....tp hari khamis ya teklah paling best...cgek Seri Gading x da aik...dari pagi mpey malam....level kmk org kol 9 mlm bruk ada aik....isk2...maybe benda tok adalah disebabkan oleh pembinaan baru kat area uitm ya..dgr crita nak molah UiTM Samarahan 2...

n marek, mek org ada ppkp...ppkp bagi part 4 agak mencabar lah...kembara kampus....mun part2 lain, mek org tok just di berik ceramah n dgr2 jak apa di padah fasi n polah lah juak ckit2 aktiviti dalam kelas....part 4 tok ada mencabar ckitlah..sbb knak redah cgek UiTM ya.....wpun UiTM ya jauh lebey kecik dari UNIMAS,tp still la terasa kepak kuasa 2 nya bg urg2 mcm aku lah nak, yg x biasa nak berexplorace n bersukan....(tanggar badan lah weeyyy!!)

ppkp tok mcm persediaan lah nak, melengkapkan pelajar2 UiTM utk ke alam pekerjaan....time part 1, kmk org didedahkan dgn perkara2 yg bkl kmk org lalui di universiti, part 2, kmk org didedahkan ttg kerja secara kumpulan n cara tuk ngato masa, part 3 kmk org di berik penerangan yg lebey mendalam ttg minit mesyuarat n cara tuk handle meeting...n part 4, kembara kampus...lebey kepada tekanan fizikal....

pagi marek, kol 8-12, diam kt dj jak...dgr ceramah sahaja..maybe keadaan knek tok yg agak karoh ngan masalah politik n masalah2 org bumiputera yg macam2...ngan tunjuk perasaan nya lah, ngan masalah sosial nya lah, ngan derhakan ngan raja nya lah....sbb ya kali lah diadakan ceramah ya...ok juaklah...tp time dalam dj ya nang aku ngantok lah...ngantok glak2....sbb kmk org sik disediakan kerusi, mek org dudok ats lantey jak...best hoh...4 jam dok berselak....disebabkan ngantok glak2...aku pun salin jaklah smua nok di tulis lam slide penceramah ya...nang skema alu lah rupa aku marek...hahaha...x peduli....janji aku x tdo...lagik malu mun aku tertido....kohkohkoh..at least knek tok aku dah ada 50 falsafah mim...x payah lagik nak beli buku falsafah mim...hahahaha...

pkul 1.30-6.15 mek org disuroh mengembara slrh UiTM...adohhh...dahlah sakit last week lom abis gik...gik masih ckit2....kenak gik berekot...nang rasa nak leput aku...n part pling best...time aku salah step kat ladang, pap!!!! trus gugok lam parit...huhu...mun dikenang cam lawak...tp malu lagik byk lah....tp...THANKZ A LOT to FAREEZ, JIJUL n FATIN (kali lah nama nembiak sport science tok...aku pun x tauk nama nya...tauk muka jak sbb penah sama bilit ngan fik dolok). cdak nya lah yg tolong aku...pling best, kasut lekat lam tanah ya...miakakakaka.....hari tok aku nyuci kasut 4 x berik omo, masih juak coklet kaler aik nya...

hah...lpas ya, balit dari aktiviti ya, sampey jak dpan blok, emiziana trun, padah x da aik...addoohhh!!! x lah aku nak emo....sib bait mak ada kt dbah time ya, mak beli aik mineral 2 botol bsr, sib bait juak la lam bilit aku ada sebotol kecik mineral n aik lam boiler...nang rasa urg kaya lah, mandik k aik mineral....

plang jak dari siya, mintak la mak mbak g pizza....lapar+ingin glak2 nak makan pizza hut..ya lah kali tergugok tyme kembara kampus ya...huhu...ponek!!! mak pun, mbak lah juak g mkn pizza hut...yummy....

mlm tdik, nang peng trus lah...x da ampun2 lagik...

n hari tok, mak ada katering....tp aku x ekot lah...sbb kaki ku sakit glak2....overstrength lagik dan lagik...tp ekot alem g jln sbb nak release tension kjap...sakit woo utak ku....x tertahan...utak sakit, badan sakit....gila lah....

eerrmm...apa gik oh??? ya jaklah kali....

hah....b4 nak mengundurkan diri...nak ucapkan "SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT ABG PERANTAU A.K.A ABG WAN" klu x slp dier akad nikah smlam, hari nie sanding belah pompuan...tp x tau ler plak, x sure sgt....msg pon dier x eply smlam....hahahaha...pengantin la katakan...mesti bz....semoga berbahagia la hendaknyer abg aku yg sorang tue....

n last....nak share pict2 part ktorng....



-JUST LET IT GO-

5 comments:

  1. hahahahaha
    tetak2 jak ku baca post ko tok..
    gugok lam parit..???
    hahahaha
    tp, msti enjoy kan..?? hehe

    ReplyDelete
  2. aok, one more question..
    kta boleh tauk ka sapa baca blog kta..??
    org tauk x mun kta baca blog org ya..wpun pakey mozilla, x sign in lam bloger tk..??

    ReplyDelete
  3. errm... let it go ya maksudnya...biarkan smuanya berjalan sendirik....x pyh nak fikir2 lagik apa yg dah terjadi...ko piker mcm ney pun, benda ya akan ttp terjadi...so, trimak jak lah...

    mun dalam konteks lagu tok..
    "biar..biarkanlah ada duka malam ini, mungkin esok kan kau jelang bahagia bersama yang lain.."

    maksudnya...wpun hari tok ko sedey, ko knak juak teruskan hidup, maybe kelak2 ko akan dapat kegembiraan n kebahagiaan...x pyh nak tahan2 duka n sedey ya...

    tok ikt kefahaman aku lah..,

    neway, tyme ku tulis just let it go ya, ada sorang kakak tok nasihat aku, jgn terlalu fkrkan benda yg lepas2..

    ReplyDelete
  4. hurrmm..pasal sapa baca blog kita ya aku x sure lah... tp mun mcm nok aku tok, aku just tauk dari sney org ya baca jak...

    mun aku tauk, org ya kat cney, dapat lah aku tauk sapa yg msok blog aku..

    ada certain2 application, dapat detect ko msok dari cney n blog kau...
    so, rjn2 lah explore blog urg nanga application cdak k...

    ReplyDelete

♥♥♥♥♥♥ thank you for your comment ♥♥♥♥♥♥

..Doa untuk mencari pasangan..